Jak zrobić sprint na klawiszu shift
Potrzebne rzeczy:
- Zainicjowany ikarus
- Szybki Tick_tock w świecie lub co klatkowy jak ogarniacie ikarusa
A więc zaczynamy najpierw robimy zmienna
var int sprint;
która będzie pamiętała w jakim stanie jest sprint ustalmy takie stany:
- 1- włączony
- 2 - wyłączony
Do naszego tick_tocka dołączamy taki skrypt
if(MEM_KeyState(KEY_LSHIFT)==KEY_HOLD){ if (sprint == 2) { if !(C_BodyStateContains(hero, BS_FALL)||C_BodyStateContains(hero, BS_JUMP)) { sprint = 1; Mdl_ApplyOverlayMDS(hero, "HUMANS_SPRINT.MDS"); }; }; }else{ if (sprint == 1) { sprint = 2; Mdl_RemoveOverlayMDS(hero, "HUMANS_SPRINT.MDS"); }; };
Nie ma tu chyba nic nie jasnego jedyne co możecie się pytać po co ta linijka.
if !(C_BodyStateContains(hero, BS_FALL)||C_BodyStateContains(hero, BS_JUMP)) {
Już tłumacze przy zmianie MDS`a postac na ułamek sekundy wykonuje animacje stania. Jeśli włączyć by sprint (zmiane mds`a) przy spadaniu można by uratować się od śmierci a więc ta linijka jest dość ważna.
Teraz została nam edycja pliku ini swojego moda
[OVERRIDES] ... KEYS.keySlow=3600 ...
Dzięki dodaniu KEYS.keySlow=3600 ustawienie przycisku w grze ulegnie zmianie i powolne chodzenie postaci będziemy mieli na prawym shifcie a lewy będzie "wolny" od funkcji dzieki czemu sprint będzie działał ok.
Jeśli chcecie wykorzystać ten sposób w swoim modzie proszę o dopisanie ze : "Modyfikacja korzysta ze skryptów Budzis Skrypt Mod".