Ostatnia choinka
Ostatnia choinka jest wynikiem mojego udziału w konkursie organizowanym przez warsztat.gd pod nazwą "Śnieg pod każdą postacią". Konkurs polegał na stworzeniu gry pasującej tematycznie do nazwy konkursu w ciągu 5 dni. Najgorszym etapem produkcji było wymyślenie co gra powinna przedstawiać. Wybór padł na bitwę śnieżkami.
Prace rozpocząłem od stworzenia klatek animacji w programie pivot co było dużym wyzwaniem ponieważ nie miałem zbyt wiele do czynienia z tym programem w przeszłości. Następnie rozpocząłem obiektowe pisanie gry w JavaScript z wykorzystaniem znacznika CANVAS. W początkowych założeniach gra miała mieć kolizje per pixel oraz miała być tylko dla 2 graczy bez możliwości zagrania z komputerem. Na szczęście czas pozwolił na stworzenie minimalnie lepszych kolizji które rozróżniają głowę i ciało oraz komputerowego gracza. Lecz w związku z szybko kurczącym się czasem sztuczna inteligencja działa na zasadzie symulowania naciskania klawiszy klawiatury w odpowiednich momentach. W konkursach z małym czasem wykonania gry trzeba uważać na to aby nie rozbudować za bardzo swojego pomysłu. Znacznie lepsza jest mała gra ale skończona i dopracowana niż nie dopracowany pomysły.
Przez to ze się spieszyłem z sztuczną inteligencją pominąłem ważną kwestie rozdzielczości ekranu. Dlatego też wszyscy z większa rozdzielczością niż moja(1440x900) nie mieli problemu z pokonaniem AI. Ponieważ komputer nie był w stanie dorzucić do gracza.
Ostatnia choinka - opinie rywali
- prostota jest najlepsza, dobrze wykonana choć gameplay jest zbyt wolny
- fajnie się gra, tylko trochę za wolna rozgrywka
- Trafiony pomysł, dobre wykonanie ( nie licząc kilku małych błędów :D ) fajnie się przy niej bawiłem :)
- ładna grafika, fajny pomysł, niestety pod Firefoxem przy wciskaniu przycisków uaktywnia mi się quicksearch na stronie, pod Chromium jest ok.
- Świetna gra. Jak dla mnie idealnie wyważona prędkość rozgrywki i mechanika.
- wrażenia dokładnie jak wyżej, ciężko było zadecydować, która lepsza :)