O mnie

Hej, nazywam się Rafał, programowaniem zacząłem interesować się ponad 10 lat temu. Obecnie moim głównym zajęciem jest tworzenie stron lub aplikacji internetowych. Największą uwagę podczas pracy nad projektami przywiązuje do ich szybkości. Dzięki czemu moi klienci zyskują na pozycjonowaniu i zwiększają swoją sprzedaż.

Moje początki

Pasja do programowania rozpoczęła się od programu the games factory w którym stworzyłem pierwszą grę komputerową. Program the games factory miał wiele ograniczeń lecz nauczył mnie podstawowych mechanik tworzenia gier.

Po dwóch latach postanowiłem pozbyć się ograniczeń jakie nakładał na mnie program TGF. Z wielkim zapałem w celu pozbycia się ograniczeń rozpoczęła się moja przygoda z pierwszym językiem programowania C++. Równocześnie próbowałem swoich sił w grafice komputerowej oraz w tworzeniu stron internetowych.

Moje zainteresowania sprawiły że udałem się do technikum “energetyk” w Wałbrzychu na kierunek technik informatyk. W technikum poznałem języki programowania takie jak: PASCAL, Visual Basic czy Java script.

Modyfikacja gry Gothic

W trakcie nauki C++ w roku 2010 przypadkowo trafiłem na informacje iż każdy programista może modyfikować grę Gothic dzięki zestawowi narzędzi udostępnionemu przez twórców. Wspomniana gra była jedną z niewielu które znałem. Połączenie pasji do programowania oraz gry pomagało w pokonywaniu problemów programistycznych przy tworzeniu modyfikacji. Po dwóch latach pracy oraz udzielaniu się na forum themodders.org stworzyłem dwie modyfikacje(BSM, Zombie Mod), trzy programy ułatwiające modyfikowanie gry oraz napisałem ponad 2 tysiące postów głównie pomagając innym zrozumieć programowanie.

Własna pełnoprawna gra 2D

Po zakończeniu pracy nad modyfikacjami do gry Gothic wróciłem do planów na temat własnej gry. Bagaż doświadczeń związany z analizowaniem budowy gry Gothic przydał się nie jeden raz. Pierwszą grą którą stworzyłem była gra Labirynt napisana w Visual Basic jako program okienkowy. Nie działała ona zbyt dobrze dlatego szybko zrezygnowałem z tej technologii na rzecz języka C# oraz frameworka XNA który został stworzony z myślą o grach. Po nie całym tygodniu pracy stworzyłem grę Labirynt 2 z której byłem bardzo zadowolony. Następnie rozwijałem przez kolejne 2 lata nową odsłonę Labirynt 3 gdzie dodałem zagadki logiczne oraz zaprogramowałem sztuczną inteligencję.

Po spędzeniu dużej ilości czasu nad programowaniem w C# oraz XNA zwróciłem uwagę na ograniczenie którego wcześniej nie dostrzegłem. Gry napisane w XNA miały problemy z obsługiwanymi systemami operacyjnymi. Chcąc pozbyć się wszelkich ograniczeń zainteresowałem się bardziej tworzeniem gier oraz aplikacji jako strony internetowe.

Pierwsza praca

Po ukończeniu szkoły udałem się do pracy jako front-end developer w platformie sklepów internetowych Redcart. Początkowo moim głównym zadaniem było tworzenie szablonów na podstawie projektu. Lecz po nabraniu wystarczającej ilości doświadczenia zostałem wybrany do rozwoju nowych projektów firmy ETK. Podczas ponad 3 letniej współpracy zdobyłem mnóstwo doświadczenia z zakresu przyśpieszania stron internetowych oraz SEO. Dzięki pracy w redcart poznałem technologie takie jak: PHP, Node JS, GIT oraz React.

W tym okresie stworzyłem grę niebieska kulka. Gra była stworzona w konkursie z dwu dniowym limitem czasowym, przez co byłem zmuszony do stworzenia małego projektu. Bez ryzyka rozpoczęcia dużego projektu w nieznanej technologi rozpocząłem prace nad grą w technologi webowej. Pomysł sprawdził się bardzo dobrze a moja gra działała na każdym systemie operacyjnym który posiadał przeglądarkę internetową. Pół roku później stworzyłem kolejną grę "Ostatnia choinka" w ramach zaciekłej rywalizacji w konkursie "Śnieg pod każdą postacią" zorganizowanym przez warsztat.gd Obie gry zajęły pierwsze miejsca w konkursach.

W 2013 roku rozpocząłem swoją przygodę z forum pasja-informatyki. Dzięki aktywności na forum jestem na bieżąco z nowymi technologiami, równocześnie pomagając innym programistą z ich problemami

Pierwszy projekt open source

Posiadając sporą wiedzę na temat języka Java Script wykorzystywanego do oprogramowywania stron internetowych stworzyłem swój pierwszy darmowy, otwarto źródłowy projekt. Jest to plugin do edytora tekstowego VS Code dla programistów. Obecnie posiada ponad 200 tysięcy pobrań. Jednak największym sukcesem w tym projekcie było dla mnie zdobycie pierwszej osoby która wsparła mój projekt i zaprogramowała nowe funkcjonalności. Upewniło mnie to w przekonaniu, że mój kod jest czytelny i zrozumiały dla innych programistów.

Poznając framework React czułem lekkie zakłopotanie gdy chciałem dodać klasy CSS tylko w określonym stanie. Używałem do tego małej biblioteki classname. Jednak chciałem wypróbować w praktyce swój pomysł do zarządzania wyglądem w aplikacjach zbudowanych w React JS. W taki sposób powstał kolejny projekt open sourcowy jakim jest "react-simple-bem"

Praca składa się z procesów!

W roku 2018 stałem się profesjonalistą zwracającym uwagę nie tylko na techniczne problemy wykonywanych zadań lecz także biznesowe. Na początku roku podczas pracy w firmie RST nauczyłem się frameworka ‘scrum’ usprawniającego proces wytwarzania oprogramowania. Przekonałem się jak ważna jest organizacja pracy. Za każdym razem realizując jakiekolwiek projekt staram się przemyśleć czy mogę usprawnić mój proces wytwarzania oprogramowania. Często skutkuje to zmianą organizacji pracy oraz automatyzacją pewnych zadań.

Wyposażony w techniki zwinnego wytwarzania oprogramowania oraz dużą wiedzę techniczną rozpocząłem prace nad moim największym projektem open source. Jest to kalkulator kalorii z którego każdy może korzystać za darmo. Dzięki mojej aplikacji jesteśmy w stanie szybko i łatwo policzyć kalorie spożywane w ciągu dnia. Myśląc zwinnie starałem się wydać jak najszybciej wersje która działa i posiada tylko podstawowe narzedzia, a następnie rozwijać już działająca aplikacje.

Zamknij
O mnie Programy Prace Kursy Oferta Skontaktuj się ze mną